راهبردهاي مرحله ورود به بازار
براي ورود به بازار، 2 راهبرد عمده ميتوان در نظر گرفت:
1. ميتوان بهصورت پيشگام و نوآور وارد عرصه بازار شد.
2. ميتوان بهصورت پيرو به اين ميدان گام گذاشت.
الف- راهبرد پيشگامي
محور اصلي اتخاذ اين راهبرد داشتن ابداع (در محصول) و يا نوآوري ويژهاي در بازار است. در اين راهبرد، تحقيقات بازار پله اول است كه پس از كشف نياز بازار و پردازش بهينه آن، با ابداعي در رفع آن نياز يا اختراعي در محصول، همراه ميشود.
اين ابداع اگر برخاسته از نياز بازار نباشد، بزودي شكست خواهد خورد و ضررهاي هنگفتي را متوجه شركت پيشگام خواهد كرد، اما اگر با دقت، ظرافت و توجه به نياز بازار طراحي شده باشد، موفقيتهاي چشمگيري خواهد داشت. هرگز نبايد فراموش كرد كه پيشگام بودن مستم كشف نياز بازار و سرعت عمل در طراحي محصول است كه اگر هر يك از اين دو اصل در نظر گرفته نشود هزينههاي ايجاد و ورود به بازار به هدر خواهد رفت.
ادامه در ادامه مطلب
مشاوران برتر
درباره این سایت